do Hurtowni

Sprawne zarządzanie hurtownią wymaga zastosowania nowoczesnych rozwiązań informatycznych – dostosowanych do potrzeb i specyfiki konkretnej działalności. Funkcjonalne oprogramowanie sprzedażowe to podstawa efektywności każdej hurtowni – zarówno małej, jaki i dużej. Szczegółowa baza kontrahentów i dokładne informacje o towarach znacznie ułatwiają cały proces sprzedaży.

W zależności od wielkości i specyfiki hurtowni można wyróżnić kilka wzorów skutecznych rozwiązań:

Program sprzedażowy bez gospodarki magazynowej, który umożliwia wydruk faktur i paragonów na kasie lub drukarce fiskalnej, to rozwiązanie dobre dla niewielkich hurtowni. Jednak nawet w małych firmach powinny znaleźć się funkcjonalne urządzenia zapewniające najwyższą jakość obsługi klienta: urządzenie fiskalne, terminal płatniczy, czytnik kodów kreskowych oraz oczywiście wydajny komputer.

Program sprzedażowy z gospodarką magazynową dedykowany małym hurtowniom zapewnia efektywną pracę na jednym lub kilku stanowiskach. Ze względu na niewielką ilość miejsca w takich hurtowniach często nie ma możliwości oddzielenia części biurowej od magazynowej. Funkcjonalny system sprzedaży spełni swoją rolę we współpracy z nowoczesnymi urządzeniami.

Zintegrowany system składający się z kilku programów to rozwiązanie dla dużych hurtowni, w których funkcjonują osobne działy zajmujące się m.in. handlem, gospodarką magazynową, obsługą stanowiska kasowego, a w wielu przypadkach także księgowością i sprawami kadrowo-płacowymi. W takiej hurtowni potrzebnych jest kilka stanowisk komputerowych z oprogramowaniem dostosowanym do potrzeb każdego działu oraz odpowiednim sprzętem. W dużych hurtowniach niezbędnymi urządzeniami są także m.in. kolektory danych czy wagi etykietujące.

 

Jak skrócić czasochłonne procesy i zwiększyć zyski hurtowni?

Sprawne funkcjonowanie hurtowni wymaga zastosowania zautomatyzowanych rozwiązań, które generują ogromną oszczędność czasu pracowników. Oprogramowanie sprzedażowe zintegrowane m.in. z systemem finansowo-księgowym czy systemem do zarządzania relacjami z klientami działa na jednej bazie klientów, towarów, dokumentów itp. – danych tych nie trzeba ponownie wprowadzać do innego systemu, a wykorzystany dzięki temu czas pracownicy mogą przeznaczyć np. na planowanie działań marketingowych czy analizowanie sprzedaży. Zintegrowany system obejmujący wszystkie działy hurtowni to też ograniczenie do minimum ryzyka wystąpienia błędów i pomyłek, co z kolei wzmacnia zaufanie klientów i buduje pozytywny wizerunek firmy.